19. August 2008

Haben Sie die Würde irgendwo gesehen?

Manche denken ja, er jage einer Schimäre nach oder erforsche rein psychische Phänomene (seine eigenen gar?), doch ob sich Bob Dylan davon überzeugen lässt? Der wird auch in 10 oder 20 Jahren noch singen:

Somebody got murdered on New Year's Eve
Somebody said dignity was the first to leave
I went into the city, went into the town
Went into the land of the midnight sun

Searchin' high, searchin' low
Searchin' everywhere I know
Askin' the cops wherever I go
Have you seen dignity?

(...)

Someone showed me a picture and I just laughed
Dignity never been photographed
I went into the red, went into the black
Into the valley of dry bone dreams

So many roads, so much at stake
So many dead ends, I'm at the edge of the lake
Sometimes I wonder what it's gonna take
To find dignity


und dabei meinen, er sei etwas real und unabhängig von ihm und seiner Wahrnehmung Existierenden auf der Spur. Etwas, das ich durch meine Wahrnehmung nicht konstituiere, sondern das ich anerkenne, das ich respektiere, dessen Vorhandensein mich fordert.

(Gesamter Text mit Video bei Last FM)

Keine Kommentare: